Az érem két oldala, avagy 10 + 1 rövid történet egy volt Airsoft bolti dolgozótól vol.2

6., “Még messzebbre!”

avagy a nagyot mondó “vásárlók” egyik legjobb példája.

image5

Nehéz nem szemtől szembe kinevetni azt a középkorú ( 50+ ) vevőt, aki egyébként a legolcsóbb BB-t szeretné megvásárolni, és állítása szerint a;
– műanyag belső csővel szerelt,
– Smith & Wesson gyártmányú ( komolyan úgy gondolta, hogy ezt a S&W gyártja )
– Spring-es pisztollyal ,
– 0.12g-os BB-vel ,
… kimért ( !!! ) 60-70 méterre szokott lövöldözni, csak nem elég pontos a pisztoly a
0.12g-os BB miatt.

Ti kibírtátok volna röhögés nélkül ? :)

7., “Tényleg ennyi ?”

avagy telefonon a szerviznek szegezett lélekgyilkos kérdés.

image10

– Halló tessék, Airsoftbolt.
– Jó napot, a szervizt keresem.
– Jó számot hívtál, mond nyugodtan.
– Egy olyan kérdésem lenne, hogy látom a weboldalon, hogy a fegyverek szerelési díja 4500 ft, igaz ez ?
– Igen, ennyi az alap javítási díj.
– És egy fegyver javítása kerül ennyibe ?
– Igen.
– Akkor ha behozok 5 db fegyvert, akkor az már nem 4500 ft ? ( itt fejben már elkezdtem sikítani )
– Nem.
– Akkor 5 x 4500 ft-ba kerül az 5 fegyver ? ( wow , micsoda matekzseni )
– Igen, plusz az alkatrész költség, amennyiben szükség van rá.
– Oooo , értem, akkor viszhall. ( és rögtön rám is csapta a telefont )
– Viszhall.

Ezután a beszélgetés után egy kis darabka meghalt bennem. Hosszú percekig csak ültem magam elé révedve, hogy ezt nem hiszem el.

8., “Genszter”

avagy a Facebook-on keresztül érkezett egyik “legjobb” kérdés egy Genszter nevű felhasználótól ( nem, nem írtam el ).

image1

– Helló nem érdekel valakit egy sniper hosszú csövű távcsővel és elég olcsón adom
– Szia ! Sajnos nem, Üdv.: Airsoftbolt
– Hova valosi vagy ?
– Szia ! A kérdés ugye nem komoly ? Üdv.: Airsoftbolt

Ezután nem jött több válasz a sráctól, lehet elbizonytalanodott.

9., “Fogaskerék ?”

avagy egy igazi gyöngyszem, sosem gondoltam volna, hogy ilyen telefonbeszélgetésben lesz részünk.

image11

– Halló tessék, Airsoftbolt.
– Hello. Úgy láttam, hogy árultok fogaskerekeket.
– Igen, fogaskerekeket is tartunk.
– Nekem egy 12 fogas 15 cm átmérőjű darabra lenne szükségem. ( itt kellett egy pár pillanat amíg sikerült kinyögni a soron következő kérdést )
– Mibe lenne szükséged ilyenre ?
– Egy OBI-s keverőbe.
– Mibe ??
– Egy OBI-s betonkeverőbe… ( itt kellett még egy pár pillanat, hogy újra konfiguráljuk a beszélgetés menetét )
– … , ez egy fegyverbolt, Airsoft légfegyverekhez árulunk alkatrészeket.
– Akkor nincs ilyen fogaskereketek ?
– … Nincs.
– Köszönöm… ( mély megvetéssel a hangjában ) , viszhall.
– Viszhall.

Miért, hogyan születnek meg ilyen gondolatok valakiben, mint ez ?
A legjobban az tetszett, hogy valóban felháborodott, amiért megkérdőjeleztem, hogy komolyan nálunk szeretne ilyen terméket venni és nem tudtunk neki segíteni. :)

10., “Anyukám fizet”

avagy egy hosszú nap végén kapott utolsó hívás, 17 óra 26 perc.

image7

– Hálló, tessék, erszoftbolt
– Láttam weboldalukon RPK tárat 2990 ft-ért, .. van ?
– Igen, van készleten.
– Remek, akkor anyukám 17:40-re ér haza, addigra kihoznák ?
– ( WTF ?!?! ) .. Nem. Szállítást 6 munkanapra vállalunk.
– .. hát .. akkor most megrendelném.
– Telefonon rendelést nem tudsz leadni, regisztrálnod kellene a weboldalunkon, leadni a rendelést és ha van a Budapesti boltunkban, 2-3 munkanapon belül kézhez kapod.
– ööö .. rendben … klikk.

Ezután a hívás után aznap nem voltam hajlandó többször felvenni a telefont, kollégákra maradtak a hívások.

+1., “Perfekció fikszáció”

avagy egy hosszabb történet, a “legjobb vásárlóinkról”

image4

Első fejezet: a megismerkedés
A bolt ajtajában megjelent egy anyuka, három kis gyerekkel. Öt , hét , tíz év körüliek voltak, tehát nem sok keresnivalójuk volt a boltban, de ha körül szeretnének nézni, kérdezősködni szeretnének, nosza rajta, nem vagyunk semmi jónak az elrontója.
Hosszú nézelődés után arcvédő maszkot szeretett volna a legnagyobb gyerek, vettek is egy vámpír mintásat, nem kérdeztük mire is kell, a farsang végülis mindjárt a nyakunkon van.

Második fejezet: a bonyodalom
A következő alkalommal amikor betért a hölgy, újfent a három gyerekkel együtt, akkor a már meglévő maszk mellé szerettek volna egy “tökéletesen megegyező darabot”. Szerencsétlenségünkre nem sokkal azelőtt érkezett egy nagy adag a maszkból, vagy 200 darab. Még nem voltak kitéve sem a polcokra, sem a raktárba, egy szép nagy kartondobozban várakoztak az eladótérben.
Nem voltak restek, elkezdték átválogatni a “tökéletes” hasonmásért a dobozt. Már nem emlékszem pontosan meddig túrták a dobozt, úgy nagyjából egy óra lehetett, mire kiderült, nincs tökéletes darab. Így nem vettek semmit, csak a rendetlenséget hagyták meg maguk után, emlékeztetőül, hogy itt jártak.

Harmadik fejezet: a konfliktus
Amikor megjelentek az ajtóban, már mindannyian kicsit fogtuk a fejünket, de ennek ellenére kedvesen megkérdeztük mit is szeretnének. A válasz a legtöbb vásárlótól megszokott, “körülnézünk” volt, amivel alapvetően semmi baj nincs, sokan jöttek csak körülnézni vagy dumálni egyet.
De a legtöbb ember tiszteletben tart bizonyos szabályokat. Nem így a kedves anyuka. Körbe-körbe korzóztak a bolton belül és sorra nyitogatták ki az összes olyan vitrint és szekrényt (!?!), ami nem volt bezárva. Közben pedig kiszedegették belőle a különböző dolgokat, legyen szó pár ezer ft-os kesztyűről vagy több tízezer ft-os távcsőről.
Ezt egy bizonyos szint után már nem lehetett tolerálni és a kollégám teljesen normális hangon a következő eszmecserét folytatta le a hölggyel, ( igyekszek szó szerint idézni )

– Kérem, ne nyitogassák a vitrineket, ha valamit szeretnének megnézni vagy kérdésük van, szóljanak és segítünk!
– Amit ki lehet nyitni, azt ki is nyithatom és megnézhetem ami benne van. Én vagyok a vevő, jogom van hozzá!
– Akkor miért nem megy be a raktárba és néz körül ott is? Esetleg itt van a kisebbik raktár, ott van a páncél szekrény. Jelenleg az is nyitva van, abba nem szeretne belekukkantani ? ( itt jött a végtelen felháborodás )
– Mit szemtelenkednek velem? Nem kell nekem ezt elviselni! Sőt! Nem kötelességem nekem itt vásárolni sem!
– Mindössze megkértük valamire. És valóban nem kötelessége itt vásárolni.

Erre nagy dérrel-durral, különböző sértő megjegyzéseket a fejünkre szórva távozott a boltból. Közben lobogóként magával vonszolta a gyerkőcöket és hozzátette, hogy soha többé nem látjuk itt. Könnyekkel küszködve intettünk örök búcsút egymásnak.

Pár napra rá azért a legnagyobb gyerek a nagymamával együtt visszatért, hogy megvegye amit szeretett volna. :)

 

Remélem okoztam pár vidám percet ezzel a kis irománnyal és sikerült érzékeltetni, hogy az eladók élete nem mindig egy leányálom. Még akkor sem, ha a hobbiddal foglalkozhatsz nap mint nap.